Blog

8 stappen voor de planning van een goede website

Om succesvol te zijn is een goede website van groot belang. Begin dus snel met het plannen van een goede website als je er nog geen hebt. Het begint met een goed plan. Geef richting aan je website door een planning te maken en volg vervolgens de stappen. Dit zorgt voor een positief eindresultaat en goede reacties van bezoekers.

Volg de onderstaande 8 stappen voor het plannen van je website voor het beste resultaat.

1. Bepaal je doel

Wat wil je bereiken met je website? Wat is je doel? Zet je website zo op dat deze je doelstelling nastreeft. We geven je een paar doelstellingen:

  • Informeren
  • Verkopen
  • Rekruteren
  • Een gemeenschap creëren
  • Tot actie oproepen

Stel vervolgens je doelgroep vast en bedenk wat zij willen. Willen ze beelden, inhoud? Komen je lettertype, opmaak en foto’s overeen met wat bezoekers van je verwachten? Een goede doelstelling zorgt voor betrokken website bezoekers en zorgt voor veel terugkomend verkeer.

2. Budget

Een website is je online etalage. Hoeveel geld je hieraan kunt en wil uitgeven zal bepalen welke functionaliteiten deze zal hebben en hoe mooi en professioneel deze eruit ziet. Beperk jezelf tot wat echt nodig is en houdt het simpel.

Het design, het onderhoud en de complexiteit van de site dragen bij aan het kosten plaatje. Zorg voor dynamiek door regelmatig blogs en video’s te plaatsen op je site. Vraag diverse offertes aan bij professionals om inzicht te krijgen voor de kosten van je site.

Tip: doe beroep op onze betaalbare webdesign service.

3. Maak een planning

Met een goede planning kun je een website voor je bedrijf maken die voldoet aan je behoeften en de behoeften van je klanten. Pak het als volgt aan:

  • Zet een digitale strategie op om ervoor te zorgen dat je website aansluit op je bedrijfsdoelen
  • Gebruik je bedrijfs- en marketingplannen, met name bij het budgetteren
  • Stel een vast budget in en laat onvoorziene zaken toe
  • Kies en registreer een geweldige domeinnaam.

4. Kies de website bouwer

Er zijn drie opties om uit te kiezen bij het ontwerp en het bouwen van je website. Je kan het volgende doen:

  • Huur een webdesigner: de meeste ontwerpers zullen je vragen om een ​​briefingdocument in te vullen om je behoeften te begrijpen.
  • Kies een gehost website bouwplatform: dit zal je stap voor stap leiden door het proces van het ontwerpen van je website voor een abonnement, dus zorg ervoor dat het de functionaliteit heeft die je nodig hebt. Tip: gebruik hiervoor onze gebruiksvriendelijke sitebuilder software.
  • Doe-het-zelf: je zult een hostingpakket en een softwareplatform (CMS/beheersysteem) moeten kiezen om je website te bouwen.

5. Kijk naar ontwerp en bruikbaarheid

Het ontwerp van je website is belangrijk om het vertrouwen in je bedrijf te vergroten en ervoor te zorgen dat mensen de inhoud of verkoopinformatie kunnen vinden waarnaar ze op zoek zijn. Overweeg je website te gebruiken om je verkoopproces te stroomlijnen, denk na over hoe je website belangrijke informatie van potentiële klanten kan vastleggen of verkooptransacties kan verwerken.

Vul een website design briefing in, zelfs als je het zelf doet om er zeker van te zijn dat je alles hebt overwogen.
Denk aan het onderstaande:

  • Een navigatie die bruikbaar en consistent is geplaatst, zoals een ‘Over ons’-link op elke pagina
  • Vermijd Flash en gimmicks die de aandacht van je klanten wegtrekken van je inhoud
  • Maak een HTML-sitemap aan: een weergave van de informatie architectuur van je website
  • Controleer of je website voldoet aan de richtlijnen voor toegankelijkheid.

5. Breng je content in kaart

Schrijven voor het web is heel anders. Je moet in kaart brengen welke inhoud nodig is en waar je publiek in de toekomst naar op zoek zal zijn. Zorg voor de juiste product informatie, goede beelden, blog posts, en social media feeds.

Gebruik je woorden slim. Stimuleer het aankoopgedrag en activeer je website bezoekers. Zorg voor genoeg beelden. Zoek goede foto’s bij teksten en je klanten onthouden de informatie beter.

6. Website-optimalisatie

Zorg ervoor dat je website voldoet aan de standaarden en zorg zeker voor het volgende:

  • Je site werkt in de meest populaire browsers, zoals Internet Explorer, Firefox, Chrome en Safari.
  • Je site gemakkelijk te lezen is op mobiele platforms, zoals tablets en smartphones
  • Je site snel kan worden geladen door de paginasnelheidstools van Google te controleren.

7. Betrek klanten bij online marketing

Een nieuwsbrief of e-maillijst is vaak de beste manier om mensen regelmatig te betrekken bij je website inhoud. Je website moet deel uitmaken van je marketingplan, wat betekent dat je moet overwegen om deze te promoten via:

  • Het gebruik van online kanalen, zoals LinkedIn en Facebook.
  • Het gebruik van offline kanalen, zoals groepen waartoe je behoort of persberichten.
  • Zorg ervoor dat je website-analyse instelt, zoals Google Analytics die gratis is om je marketingactiviteiten op je website te testen en te meten.

8. Wees veilig

Als je je website platform (CMS) niet bijwerkt en beschermt, loop je vroeg of laat het gevaar op hackers. Enkele preventieve stappen zijn onder meer:

  • Gebruik van sterke gebruikersnamen en wachtwoorden, dus niet ‘admin’ en ‘wachtwoord123’.
  • Houd je platformsoftware en eventuele plug-ins / modules altijd up-to-date.

Conclusie

Een goede site valt op in de massa en zorgt voor meer leads en terugkerende bezoekers van je website. Een goede start voor je succesvolle website is het maken van een gedegen planning.

Gepost op 22/11/2018
Tags: , , ,

Copyright © 2019 - SWX.be - Alle Rechten Voorbehouden.