Blog

De kansen van een beter privacy beleid

Veel opinie maker zeggen dat Facebook het nu echt verpest heeft bij de digitale generatie. Volgens hen willen zij geen klik vee worden en willen ze hun privacy terug.

Een belangrijk punt wordt echter onderschat: het klik vee wil wel online zijn, maar weet steeds beter wat hun persoonlijke datainformatie voor waarde heeft. In hoeverre zij hier een probleem mee hebben is zeer de vraag.

Privacy is een ruim begrip

De huidige generatie milieniums willen niet meer privacy of verder afscherming van hun gegevens. Ze zijn zelfs vaak zo open dat ze een gevaar voor zichzelf kunnen zijn. Ze willen wel voordeel halen uit de persoonlijke data info die ze geven aan bedrijven. Ze willen dus geld terug zien.

Vooralsnog worden vooral Google en Facebook rijker door het vrijgeven van hun waardevolle persoonlijke informatie.

De toekomst van data privacy

Mensen willen niet langer banners en spam zien. Mensen willen online shoppen, maar als je zoekt naar een paar laarzen en je ziet vervolgens overal banner ads staan van laarzen krijgen we toch een ongemakkelijk gevoel. Onze privacy lijkt aangetast te worden.

Wanneer een kruidenier speciale aanbiedingen aan zijn klanten biedt, zijn die klanten gelukkig, maar wanneer diezelfde klanten zich realiseren dat een verzekeringsaanbieder persoonlijke informatie heeft gevonden in hun privé online gesprekken en sociale media, zijn die klanten woedend.

Dataprivacy is volgens The Economist een ruim concept. Uit een recent onderzoek van EY blijkt dat de helft van de digitaal onderlegde klanten graag meer gegevens met hun bank wil delen als ze iets terug krijgen, maar dit is afhankelijk van de context.

Tegenstanders van het verhandelen van persoonlijke data

Een ander onderzoek van de Annenberg School for Communication aan de Universiteit van Pennsylvania vertelt een ander verhaal. Het stelt dat de meeste mensen sceptisch staan tegenover het idee om persoonlijke gegevens te verhandelen voor meer persoonlijke ervaringen.

Dus hoe bepalen we welke ervaringen klanten willen en wat ze als invasief beschouwen? Vraag het hen om te beginnen.

Elke dag geven klanten toestemming aan bedrijven om hun gegevens te gebruiken, vaak omdat ze niet geïnformeerd zijn. Immers, wie leest werkelijk elk woord van een algemene voorwaarden? Niemand.

In een onderzoek met 500 deelnemers was een clausule opgenomen in de algemene voorwaarden (van een fictief sociaal netwerk) die suggereerden dat gebruikers hun eerstgeborene als betaalmethode zouden geven. Dit werd benadrukt op NPR’s The Hidden Brain met Shankar Vedantam.

Uit het onderzoek bleek dat 98% van de deelnemers instemde met de voorwaarden, hun eerstgeborene weggeven. We weten dat het niet helemaal eerlijk is dat bedrijven klanten juridische formulieren sturen die 1000 woorden lang zijn. We weten dat niemand ze zal lezen.

Millenniums denken dat hun gegevens privé worden gehouden

De waarheid is dat banken en verzekeringsmaatschappijen klantgegevens helpen geld te besparen. Het gebruik van klantgegevens is goedkoper dan het inhuren van een verzekeraar. Gegevens kunnen voorspellen of iemand ziek wordt of tegen een cementmuur aanrijdt.

Een goed algoritme zal het verzekeringsbedrijf dat en meer vertellen.

Sommige klanten merken niet op, of maken zich niet druk over, hoe hun gegevens worden gebruikt. Volgens een recente Gallup peiling “denkt 44% van de millenniums dat hun persoonlijke gegevens” allemaal “of” de meeste tijd “privé worden gehouden door de bedrijven of bedrijven waarmee ze zaken doen.”

Europeanen cynisch over privacy bescherming

Tegelijkertijd blijkt uit een ander onderzoek dat de meeste Amerikanen tamelijk cynisch en hopeloos zijn over hoe ze kunnen voorkomen dat bedrijven misbruik maken van hun gegevens. Mensen in de VS zijn over het algemeen van mening dat ze niets kunnen doen om de verkoop en misbruik van hun persoonlijke gegevens te voorkomen of te stoppen.

In Europa is het cynisme nog duidelijker. Volgens het statistisch agentschap van de Europese Commissie, Eurostat, heeft 81% van de Europeanen het gevoel dat zij hun online gegevens niet volledig controleren; 69% maakt zich zorgen dat bedrijven hun gegevens kunnen gebruiken voor andere doeleinden dan die geadverteerd zijn.

Bedrijven moeten zich verplaatsen in hun klanten

Klanten vertrouwen je dus niet, wat ga je doen om een ​​relatie met je klanten op te bouwen op basis van vertrouwen? Als je anders kunt zijn dan andere bedrijven door transparant te zijn, door complexe formulieren over voorwaarden en condities te vereenvoudigen, zul je je klantervaring onderscheiden van je concurrenten.

De data watchdog

Bedrijven hebben tegenwoordig behoefte aan een data watchdog, een persoon of een groep, die ervoor zorgt dat het bedrijf niet griezelig wordt met klantgegevens. Hoewel op de korte termijn het gebruik van klantgegevens die niet op koosjere wijze zijn verzameld, een goed idee lijkt, zal dit op de lange termijn je klantrelaties vernietigen.

Draag je klantenmuts vaker als het gaat om gegevens. Hoe zou de klant over deze algemene voorwaarden kunnen denken als ze de tijd nemen om ze echt te begrijpen? Wees niet bang om in zeer eenvoudige bewoordingen te illustreren wat je doet met de gegevens van je klant.

Illustreer een cartoon, een tekening of een paar opsommingspunten over de belangrijkste implicaties. Uiteindelijk zal een transparante relatie met je klanten rond hun gegevens de relatie met je klant en je reputatie in het algemeen verbeteren.

Europa is bezig met privacy

De vernieuwde wet kan dus gezien worden als een kans voor bedrijven in Europa. In Europa zijn bedrijven al een stuk beter bezig met privacy vraagstukken. Veel Belgische bedrijven zijn hard bezig met het aanpakken van de GDPR wetgeving.

Gepost op 02/01/2019
Tags: , ,

Wat is er nieuw in PHP 7.2?

PHP 7.2 is nu beschikbaar op al onze servers. Maar wat is er nieuw in PHP 7.2? PHP 7 werd eind 2015 gelanceerd en luidde een nieuw tijdperk in voor de programmeertaal en bijhorende community die al enkele jaren flink aan het evolueren was.

PHP is de taal van een groot deel van het internet. Veel van de populairste applicaties en frameworks zijn geschreven in PHP, inclusief WordPress, dat 27% van alle sites op internet vertegenwoordigt.

83% van alle websites maakt gebruik van PHP. Bijvoorbeeld frame works zoals Drupal, WordPress en Magento hebben bijgedragen aan het grote succes van PHP. PHP werkt op miljoenen shared hosting accounts, virtual private servers en dedicated servers.

En toch zijn de ingebouwde cryptografie-opties voor ’s werelds meest populaire server-side taal niet zo indrukwekkend.

PHP 7.2 release datum

De nieuwste versie van de populaire scripting taal PHP werd vrijgegeven op 30 november 2017. PHP 7.2 brengt duidelijke verbeteringen in beveiliging en prestaties met zich mee. Bij de PHP 7 versie was de performance al sterk verbeterd.

PHP 7.2 prestaties

PHP 7.2 is gebaseerd op prestatiebenchmarks die Phoronix uitvoert en loopt tot 13% sneller dan PHP 7.1, of 20% sneller dan PHP 7.0. En vergeleken met PHP 5.6 is PHP 7.2 meer dan 250% sneller. Dit leidt tot snellere codering en het sneller laden van websites.

PHP 7.2 nieuwe functies

Nieuwe versies worden vaak geleverd met een reeks nieuwe functies en PHP 7.2 is niet anders. Misschien wel de belangrijkste functionaliteit toevoegingen aan PHP 7.2 zijn de nieuwe beveiligingsfuncties.

Libsodium

Libsodium is een cryptografische bibliotheek van applicatielagen die wordt gebruikt voor codering, decodering en wachtwoordhashing. De introductie van Libsodium zorgt ervoor dat PHP 7.2 up-to-date blijft met de nieuwste methoden in cryptografie.

De meest moderne hash-algoritmen uitvoeren is van vitaal belang voor de beveiliging, en het nieuwe Argon2-hash-algoritme voor wachtwoorden wordt het meest aanbevolen.

Het verbeterde algoritme betekent dat het veel moeilijker en meer rekenintensief is voor aanvallers om gebruikerswachtwoorden te verkrijgen. Deze verbeterde codering komt ook de documentidentificatie en codering van Zip-bestanden ten goede.

Oude functies worden verwijderd

Zoals met alle nieuwe versies van PHP, is er een reeks functies en functies die verouderd zijn. Er is een lijst met verouderde functies op de PHP-website. Mcrypt wordt bijvoorbeeld verwijderd. Deze functies worden volledig verwijderd voordat PHP 8.0 wordt vrijgegeven.

Deze functies blijven werken in PHP 7.2, maar foutmeldingen verschijnen in logbestanden. Het is daarom aan te raden dat ontwikkelaars hun code controleren en eventuele verouderde functies bijwerken voordat ze achterwaarts incompatibel worden.

Een lijst met functies die achterwaarts incompatibel zijn en niet meer werken in PHP 7.2 is ook beschikbaar op de PHP-website.

PHP 7.2 voor WordPress

Het is altijd belangrijk om de meest recente versie van de software te gebruiken, maar meer dan 40% van de WordPress gebruikers gebruiken nog steeds PHP 5.6. Aangezien WordPress het populairste content beheersysteem ter wereld is, is dat een aanzienlijk aantal mensen met een verouderde versie.

WordPress gebruikers moeten ervoor zorgen dat ze upgraden naar de nieuwste versie van PHP om ervoor te zorgen dat hun websites zo snel mogelijk worden uitgevoerd, maar controleer de PHP-migratiegids om te voorkomen dat er iets kapot gaat.

PHP 7.0 einde levensduur

Een belangrijke reden om te updaten naar PHP 7.2 is dat PHP 7.0 eind van de beveiligingsondersteuning heeft bereikt op 3 december 2017. Hoewel beveiligingsondersteuning voor kritieke problemen tot december 2018 nog beschikbaar is voor PHP 7.0, biedt de PHP-community niet langer ondersteuning voor bugs en kleine beveiligingsproblemen. PHP 7.1 bereikt einde actieve ondersteuning op 1 december 2018.

Argon2

Bcrypt was kort gelden nog de beste optie om wachtwoorden te hashen in PHP. Argon2 is in de PHP 7.2 versie een goed alternatief. De algoritmen Argon2, Bcrypt en Pbkdf2 worden momenteel beschouwd als de sterkste wachtwoord hash-functies. Argon2 is een stuk nieuwer en dit kan zowel een voordeel als een nadeel zijn.

Aan de ene kant profiteert Argon2 van recenter onderzoek. Aan de andere kant heeft Argon2 niet dezelfde hoeveelheid onderzoek ontvangen als Bcrypt/Pbkdf2.
Argon2 is de winnaar van de Password Hashing Competition (PHC). Argon2 is een geheugenharde wachtwoordhash-functie die kan worden gebruikt voor hash-wachtwoorden voor opslag van referenties, sleutelafleiding of andere toepassingen.

Hard zijn betekent dat het niet alleen computationeel duur is, maar ook veel geheugen gebruikt (dat kan worden geconfigureerd). Dit betekent dat het veel moeilijker is om Argon2-hashes aan te vallen met GPU’s of speciale hardware.

Sodium als nieuwe optie

Door PHP’s kernontwikkelaars werd besloten om Libsodium te integreren, een moderne cryptografische bibliotheek die een uitgebreide set beveiligings-API’s op hoog niveau biedt voor ontwikkelaars van PHP-applicaties.

PHP maakt een aantal functies beschikbaar voor het genereren van willekeurige reeksen, codering en hashen. Enkele van de belangrijkste functies zijn gebaseerd op OpenSSL, een eerbiedwaardige cryptografiebibliotheek met problemen.

Als je een paar jaar terugdenkt, herinner je je de Heartbleed-kwetsbaarheid, en dat is verre van de enige veiligheidsramp die te wijten is aan OpenSSL.

Libsodium is een vorm van NaCl, een beveiligingsbibliotheek die is gemaakt door Daniel J. Bernstein, een gerespecteerd computerwetenschapper en cryptograaf. De creatie van NaCl werd ingegeven door de tekortkomingen van OpenSSL en de wens om eenvoudige maar correcte versleutelingshulpmiddelen op grotere schaal beschikbaar te maken.

Libsodium biedt een verbeterde, eenvoudig te gebruiken API voor de meest voorkomende toepassingen van cryptografie in web-apps. Libsodium bevat algoritmen voor algoritmen met een hoge snelheid en constante tijd elliptische curve.

Libsodium is al geruime tijd beschikbaar in PECL, maar de integratie ervan in PHP is een belangrijke stap voorwaarts. PHP wordt gebruikt door ontwikkelaars van alle niveaus. Zonder een moderne cryptografische bibliotheek van hoge kwaliteit die beschikbaar is in PHP, kunnen ontwikkelaars hun eigen cryptografie-oplossingen bouwen of gewoon vertrouwen op de bestaande tools.

Libsodium is gebouwd met gebruiksgemak in het achterhoofd. Met de huidige mix van cryptografische functies in PHP is het vaak niet duidelijk voor onervaren ontwikkelaars welke functies het beste zijn om te gebruiken in welke omstandigheden, wat ertoe kan leiden dat zogenaamd veilige software helemaal niet veilig is, de slechtst mogelijke combinatie voor elke webapplicatie die gevoelig is met gegevens.

PHP 7.3 ook beschikbaar op SWX shared hosting

Direct na de lancering van PHP 7.2 hebben wij ondersteuning voor de update aangekondigd voor al onze shared hosting klanten. Alle nieuwe functies zijn dus beschikbaar en kun je gebruiken. Bij een nieuw hosting pakket krijg je gelijk deze update.

Gepost op 10/12/2018
Tags: , , ,

8 stappen voor de planning van een goede website

Om succesvol te zijn is een goede website van groot belang. Begin dus snel met het plannen van een goede website als je er nog geen hebt. Het begint met een goed plan. Geef richting aan je website door een planning te maken en volg vervolgens de stappen. Dit zorgt voor een positief eindresultaat en goede reacties van bezoekers.

Volg de onderstaande 8 stappen voor het plannen van je website voor het beste resultaat.

1. Bepaal je doel

Wat wil je bereiken met je website? Wat is je doel? Zet je website zo op dat deze je doelstelling nastreeft. We geven je een paar doelstellingen:

  • Informeren
  • Verkopen
  • Rekruteren
  • Een gemeenschap creëren
  • Tot actie oproepen

Stel vervolgens je doelgroep vast en bedenk wat zij willen. Willen ze beelden, inhoud? Komen je lettertype, opmaak en foto’s overeen met wat bezoekers van je verwachten? Een goede doelstelling zorgt voor betrokken website bezoekers en zorgt voor veel terugkomend verkeer.

2. Budget

Een website is je online etalage. Hoeveel geld je hieraan kunt en wil uitgeven zal bepalen welke functionaliteiten deze zal hebben en hoe mooi en professioneel deze eruit ziet. Beperk jezelf tot wat echt nodig is en houdt het simpel.

Het design, het onderhoud en de complexiteit van de site dragen bij aan het kosten plaatje. Zorg voor dynamiek door regelmatig blogs en video’s te plaatsen op je site. Vraag diverse offertes aan bij professionals om inzicht te krijgen voor de kosten van je site.

Tip: doe beroep op onze betaalbare webdesign service.

3. Maak een planning

Met een goede planning kun je een website voor je bedrijf maken die voldoet aan je behoeften en de behoeften van je klanten. Pak het als volgt aan:

  • Zet een digitale strategie op om ervoor te zorgen dat je website aansluit op je bedrijfsdoelen
  • Gebruik je bedrijfs- en marketingplannen, met name bij het budgetteren
  • Stel een vast budget in en laat onvoorziene zaken toe
  • Kies en registreer een geweldige domeinnaam.

4. Kies de website bouwer

Er zijn drie opties om uit te kiezen bij het ontwerp en het bouwen van je website. Je kan het volgende doen:

  • Huur een webdesigner: de meeste ontwerpers zullen je vragen om een ​​briefingdocument in te vullen om je behoeften te begrijpen.
  • Kies een gehost website bouwplatform: dit zal je stap voor stap leiden door het proces van het ontwerpen van je website voor een abonnement, dus zorg ervoor dat het de functionaliteit heeft die je nodig hebt. Tip: gebruik hiervoor onze gebruiksvriendelijke sitebuilder software.
  • Doe-het-zelf: je zult een hostingpakket en een softwareplatform (CMS/beheersysteem) moeten kiezen om je website te bouwen.

5. Kijk naar ontwerp en bruikbaarheid

Het ontwerp van je website is belangrijk om het vertrouwen in je bedrijf te vergroten en ervoor te zorgen dat mensen de inhoud of verkoopinformatie kunnen vinden waarnaar ze op zoek zijn. Overweeg je website te gebruiken om je verkoopproces te stroomlijnen, denk na over hoe je website belangrijke informatie van potentiële klanten kan vastleggen of verkooptransacties kan verwerken.

Vul een website design briefing in, zelfs als je het zelf doet om er zeker van te zijn dat je alles hebt overwogen.
Denk aan het onderstaande:

  • Een navigatie die bruikbaar en consistent is geplaatst, zoals een ‘Over ons’-link op elke pagina
  • Vermijd Flash en gimmicks die de aandacht van je klanten wegtrekken van je inhoud
  • Maak een HTML-sitemap aan: een weergave van de informatie architectuur van je website
  • Controleer of je website voldoet aan de richtlijnen voor toegankelijkheid.

5. Breng je content in kaart

Schrijven voor het web is heel anders. Je moet in kaart brengen welke inhoud nodig is en waar je publiek in de toekomst naar op zoek zal zijn. Zorg voor de juiste product informatie, goede beelden, blog posts, en social media feeds.

Gebruik je woorden slim. Stimuleer het aankoopgedrag en activeer je website bezoekers. Zorg voor genoeg beelden. Zoek goede foto’s bij teksten en je klanten onthouden de informatie beter.

6. Website-optimalisatie

Zorg ervoor dat je website voldoet aan de standaarden en zorg zeker voor het volgende:

  • Je site werkt in de meest populaire browsers, zoals Internet Explorer, Firefox, Chrome en Safari.
  • Je site gemakkelijk te lezen is op mobiele platforms, zoals tablets en smartphones
  • Je site snel kan worden geladen door de paginasnelheidstools van Google te controleren.

7. Betrek klanten bij online marketing

Een nieuwsbrief of e-maillijst is vaak de beste manier om mensen regelmatig te betrekken bij je website inhoud. Je website moet deel uitmaken van je marketingplan, wat betekent dat je moet overwegen om deze te promoten via:

  • Het gebruik van online kanalen, zoals LinkedIn en Facebook.
  • Het gebruik van offline kanalen, zoals groepen waartoe je behoort of persberichten.
  • Zorg ervoor dat je website-analyse instelt, zoals Google Analytics die gratis is om je marketingactiviteiten op je website te testen en te meten.

8. Wees veilig

Als je je website platform (CMS) niet bijwerkt en beschermt, loop je vroeg of laat het gevaar op hackers. Enkele preventieve stappen zijn onder meer:

  • Gebruik van sterke gebruikersnamen en wachtwoorden, dus niet ‘admin’ en ‘wachtwoord123’.
  • Houd je platformsoftware en eventuele plug-ins / modules altijd up-to-date.

Conclusie

Een goede site valt op in de massa en zorgt voor meer leads en terugkerende bezoekers van je website. Een goede start voor je succesvolle website is het maken van een gedegen planning.

Gepost op 22/11/2018
Tags: , , ,

Copyright © 2019 - SWX.be - Alle Rechten Voorbehouden.